onsdag den 16. september 2015

To-Do/ Ta-Da #3 - Bluse




En gråmeleret bluse i det lækreste bløde, bløde jersey strikkede,
lidt tunge stof, syet efter
et gammelt mønster fra BURDA med en fin knude i halsen
og elastik i ærmer og liv.

Så fik jeg syet den første ting til mig selv ud af tre på min To-Do liste.
Jeg kan mærke at det bliver en bluse om jeg bliver glad for og som jeg kommer til at bruge flittigt.
Jeg har allerede indviet den og den var skøn at have på.
Jeg er sikker på at mønstret skal afprøves mindst en gang mere. Men denne gang tror jeg det skal være i et lettere stof.

Jeg er næsten sikker på at stoffet er fra Stofdepotet.

18 kommentarer:

  1. Den ser super fin ud og tænkte med det samme jeg så den...hmmmm, hvordan laver man mon den sløjfe ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :)
      Sløjfen er ikke så svær. Den er lavet af en del af ærmet og en del af forstykket.
      Jeg kan tage et billede af mønstret senere, så kan du se det.

      Kh. Linette

      Slet
  2. Den bluse ser smækker-lækker ud..... Det må blive en klar favorit i gardaroben...

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret. Den er så lækker og er allerede en favorit :)

      Kh. Linette

      Slet
  3. Virkelig lækker :) jeg er helt vild med enkeltheden der lige får et tvist pga sløjfen :)

    Pssst! Stærkt inspireret af dig... har vi nu også fået fine nye puder i sofaen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak.
      Jeg er også glad for det enkle i den og at den alligevel lige har sløjfen der gør den anderledes.

      Kh. Linette

      Slet
  4. Hvor er den flot - det ser ud til at være et rigtig skønt mønster. Dejligt at du allerede ved at den kommer du til at bruge meget :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :)
      Der skal helt sikkert laves flere i det mønster.

      Kh. Linette

      Slet
  5. Hmm.. Haps haps.. Det mønster skal jeg vidst se lidt nærmere på.. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps, det bliver du nød til :)

      Kh. Linette

      Slet
  6. Rigtig fin bluse og synes ikke jeg har set det mønster før :-)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :)
      Det er et købe mønster fra Burda, som jeg købte for et år eller mere siden. Man kan også lave den som kjole. Nu synes jeg så det var på tide at pakke det ud og afprøve det :)

      Kh. Linette

      Slet
  7. jeg kan godt forstå du vil lave flere det mønster, tror selv jeg vil kigge på det.

    SvarSlet
  8. Du får afprøvet så mange mønstre - jeg er imponeret! Jeg synes det er så kedeligt at tegne mønstre af. Blusen er virkelig fin og det er en lækker detalje med den knude.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altså også noget af det kedeligste at tegne mønstre af, jeg er helt enig med dig.
      Men på den anden side, så er det altså også kedeligt at sy det samme hele tiden. Jeg har det jo lidt sådan, at: Nå, nu har jeg så prøvet det... næste udfordring...

      Kh. Linette

      Slet