onsdag den 10. juni 2015

Brudekjolen #2






Så er jeg gået i gang med at sy brudekjolen op i staut.
Bruden har sendt mig nogen mål, så jeg havde lidt at gå efter, men da jeg ikke selv har været med til at tage målene, så kan jeg jo ikke være sikker på at de er taget præcis de steder og så stramt/løst som jeg ville have gjort.
Derfor er overdel og skørt heller ikke syet sammen endnu. Jeg ved nemlig ikke hvor høj eller lav taljet hun er.

I ryggen skal den lukkes med et bånd men for at jeg kan være sikker på at den komme til at sidde ordentligt syer jeg en usynlig lynlås i, så den kan holde sammen på kjolen.
Bruden skulle jo nødig stå i en pinlig situation, hvis nu båndet gik op...

Nå hun har været forbi og jeg har lavet tilretningerne på staut kjolen, kan jeg begynde på den rigtige kjole.

8 kommentarer:

  1. Det er rigtigt spændende at følge med på sidelinjen i dit proces med kjolen!
    Det ser allerede ret godt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak.
      Det er også lidt spændende at lave den. Nok fordi det er noget andet end det jeg plejer :)

      Slet
  2. Wauw hvor ser den vild up, det er da ellers noget af et projekt. Spændende at følge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er lidt andet end det man ofte ser :)

      Slet
  3. Hold da op et projekt du har kastet dig ud i Linette.. Glæder mig til at følge med på sidelinien :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Lise, det er lidt vildt.
      Glæder mig til at vise det frem efterhånden :)

      Slet
  4. Det er et stort, men rigtig spændende projekt. Det skal nok blive rigtig godt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anita, fordi du tror på mig :)
      Jeg tror nu også det nok skal blive godt, ellers havde jeg jo ikke kastet mig ud i det :)

      Kh. Linette

      Slet