torsdag den 26. februar 2015

En "gammel" t-shirt



Ja det tænker jeg altså at man godt må kalde den...
Den er godt nok først blevet syet i går men det fine blomstrede jerseystof er noget jeg har købt for, hold nu fast, 24 år siden... Den gang syede jeg, så vidt jeg husker, en bodystocking til mig selv... Jaja, det var dengang, det var moderene med den slags tøj...
Herefter her jeg så i 24 år gemt en lille rest, som altså nu er blevet til en t-shirt til kusine Sofia.
Måske det er en af grundene til at mit stoflager er temmelig stort, når selv små rester ikke bliver smidt ud... 
Og endnu engang har jeg øvet mig så pipingkanterne. Denne gang har jeg lavede den lidt smallere og er rigtig godt tilfreds med dem. Samtidig prøver jeg mig lidt frem med forskellige sømme til at lægger bluserne op med.

6 kommentarer:

  1. ej hvor er den blevet fin.. :o) jeg har også stof på hylderne som er 20-22 år gammelt.. UPS.. ;o)

    Den bodystocking ville jeg gerne have set nu.. det kunne nok give et billigt grin.. jeg kan godt huske da det var super hip at man gik med bodystocking... temmelig upraktisk..

    fine pipping.. har du snor indeni. eller er det blot en stribe rib foldet? det er nemlig sådan at jeg oftest laver det. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja det kunne være et kønt syn med sådan en body... :-D

      Jeg har bare foldet ribben til piping´en. Hvis jeg syer piping i fast stof eller runde i kanterne på mine kjoler, så har der altid været snor inden i. Men det er også en fast piping.

      Jeg er glad for at hører at det ikke kun er mig der ligger inden med meget gamle rester :)

      Kh. Linette

      Slet
  2. Hvor er det hyggeligt at stoffet så endelig bliver brugt og den er da blevet rigtig sød. Linda og Linette - jeg kan jo slet ikke måle mig med jer - mit ældste stof er kun ca. 8 år gammelt:-)

    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har haft fat i det et par gange de sidste måneder og overvejede også at tage det med til vores sydag :) Er glad for at jeg beholdt det og nu har fået syet t-shirten :)

      Bare lad det ligge en 16 år på hylden, så har du også "vintage" stof :)

      Kh. Linette

      Slet
  3. Hvor er den fin! Eeeeelsker at du har stof på hylderne der er 24 år gammelt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja det er lidt vildt at jeg har gemt det i så mange år :)
      Og tak.

      Kh. Linette

      Slet