tirsdag den 26. august 2014

En fødselsdagsgave

Denne 50´er inspirerede kjole syede jeg i gave til en sød veninde som holdt fødselsdag i lørdags.

Jeg havde ellers besluttet at jeg ikke ville sy den uden at have hende i nærheden, så jeg selv kunne tage de mål jeg skulle bruge. Vi bor ca. en times kørsel fra hinanden, så hun kunne ikke bare lige smutter over til mig og prøve...

Men så tog jeg alligevel chancen. 
Jeg skrev til hende over facebook og sendte hende et måleskema jeg havde fundet på nette, så hun kunne se hvor på kroppen målene skulle tages. Heldigvis havde hun besøg af en anden veninde som kunne hjælpe hende.
Og det var vist meget godt. For de kunne ikke finde noget målebånd, så alle målene er taget med et bælte som derefter er lagt ned til en tommestok...
Hvor er jeg glad for at jeg ikke viste det, for så er det ikke sikkert jeg havde kastet mig ud i projektet alligevel.

Og kjolen... Den passede simpelthen perfekt. Sad som om dem var syet til hende...
Hvilket den jo også var!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar