lørdag den 14. juni 2014

En gammel kjole dukkede op




I weekenden ryddede jeg op og ud ud i mit tøj.
Bagerst i skabet lå denne kjole, godt krøllet. Det er vist 5 år siden at jeg syede den. Jeg brugte den flere gange men så ændrede årstiden sig og jeg valgte andet tøj.
Kjolen gemte jeg, men jeg fik den aldrig på igen.

Jeg har ikke prøvet den efter jeg fandt den igen, så jeg ved ikke om den stadig passer men det tror jeg nu den gør. Finish´en er ikke noget at råbe hurra for. Den er syet på mit gamle midlertidige hakkebræt af en symaskine, som jeg havde en kort årrække efter min symaskine var stået af og jeg ikke havde råd til en ordenlig ny symaskine.

Inden billederne er taget har kjolen lige fået en hurtig gang med strygejernet... Det kunne jeg vist godt have gjort pænere.

Bæltet er syet fast foran på kjolen, det vil jeg nok sprætte af, så jeg selv kan bestemme om det skal bindes for eller bag... Og hvis ellers jeg synes at modellen stadig er god til mig, så tror jeg at jeg skal sy mig en ny.
Både stof og mønster er fra Stof & Stil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar