søndag den 4. august 2013

Knapper til dåbskjolen

Jeg har jo fået æren af at lave en dåbskjole til niecens søn.
Han er nået at blive en stor dreng inden han bliver døbt, 8 måneder, men hans mor ville stadig gerne have at han skulle have dåbskjole på. Og det er ikke så nemt at finde en kjole til den alder.

Igår var jeg i Stof & Stil og købe ind til kjolen. Jeg havde et budget jeg skulle holde mig inden for, så det var ikke thaisilken jeg lagde i kurven denne gang :)
Jeg købte brudesatin, blondestof, blondekanter, perler og knapper. Det blå bånd skal jeg i Panduro og købe, de havde nemlig ikke den helt rigtige blå farve i Stof & Stil.

Jeg satser ikke på at skulle bruge de knapper jeg købte, de er kun købt hvis nu at min "knappeplan" ikke virker alligevel.
Jeg har nemlig lavet knapperne af perler. 5 perler i ring og så en enkelt oven på. Nemt, men fint og lidt anderledes.

Nu skal I bare se dem. Den sidste i rækken er ikke så fin, det var første forsøg og der gik lidt kludder i tråden. Jeg satser på at jeg kun skal bruge 3 stk. Og ellers laver jeg bare en mere.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar