søndag den 17. marts 2013

En søndag - et Pettiskirt

Så gik der en søndag med at lave et Pettiskirt til Sofia.
Jeg har rynket og rynker og rynker og rynker og så rynket lidt mere... Det har taget tid men det har været sjovt at lave. Nu håber jeg bare at Sofia også bliver glad for det.
 
Hun bliver 2 år om 2 måneder og jeg tror hun skulle have det i fødselsdagsgave.
Det er lavet efter Anna´s super DIY. Du kan finde den her LaLaLiL: DIY - pettiskirt.
Skørtet er syet af gult taft og lilla soft tyl, som jeg købte sidst jeg var i Stof & Stil. Jeg er ret vild med den farve sammensætning.
 
Jeg har desværre ikke en skøn model at putte i skørtet!
 

 
Et billede af skørtet nedefra :)

17 kommentarer:

  1. Hvor er det skøøøøønt, jeg blir nødt til at få lavet sådan et.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også vild med det, og det her bliver helt sikkert ikke det sidste...
      (det er faktisk heller ikke det første... Men det første blev ikke helt som jeg ville have det, så måtte jeg jo bare igang igen).

      Slet
  2. For pokker da, den er altså fin! Jeg er også vild med de farver sammen - og må nok gøre et forsøg når overlockeren engang er i hus, og den lille dame sætter pris på den slags :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :)
      Man behøver ikke en overlocker. Taften og tyllen trævler ikke, så du kan godt "nøjes" med en alm. symaskine :)

      Slet
  3. Hvor er det fint - det ser ud som et stort arbejde ?
    Sofia må da blive ellevild for det fine skørt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Ja det har taget tid, en hel søndag... :) Nej ikke helt, men det har taget tid!
      Jeg håber også det faldet i kusine Sofia´s smag, hendes mor er allerede ellevild :)

      Slet
  4. WOW det er flot, det må have taget lang tid og sy! :)
    God mandag
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak!
      God mandag til dig også :)

      Slet
  5. Hvor er den da bare for sød. Sofia kan kun blive glad, det må være en hver piges drøm ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :)
      Jeg tror også det bliver et hit :)

      Kh. Linette

      Slet
  6. AAARG - det jo så fiiiint altså....jeg MÅ bare blive lille igen ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!
      Jamen med bliver da aldrig for stor til at klæde sig fin ud... :)

      Kh. Linette

      Slet
  7. Hvor er det bare fantastisk! Hvor mange meter har du brugt af hver, og hvor brede strimler har du klippet i?
    KH C

    SvarSlet
  8. Ja og så lige et tillægsspørgsmål:)
    Har du syet stykker sammen til flæsen?
    :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Jeg mener jeg købte 1½ meter gul og 1½ meter lilla...

      De gule stykker er 12 cm bredde og den lilla flæse er 5 cm bred.
      Til det øverste stykke er der syet 2 stykker sammen, til den nederste er 4 stykker syet sammen og til flæsen er det 8 stykker der er syet sammen.

      Dette gjort 2 gange så man ender med 2 skørter, som så syes sammen til ét. Laralil har lavet en fin DIY som jeg har linket til i starten af indlægget, den er rigtig god.
      God fornøjelse med projektet :)

      Kh. Linette

      Slet
  9. Det er jo super yndigt. Jeg har netop brugt søndagen på at lave et også. De er nu fantastiske i alle farver :-)
    Mvh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er bare skønne. Hvem der bare var 4 år igen :)

      Slet