torsdag den 7. marts 2013

50´er inspireret børne kjole

Jeg har mange gange beundret Laralil´s flotte 50´er kjoler, f.eks denne her, som hun syer til Lara.
For omkring 8½-9 år siden syede jeg en kjole i samme, stil til en lille pige i mødregruppe. Men med 2 drenge har kjoler ikke været i særlig høj kurs herhjemme.
Jeg har flere gange haft lyst til at sy sådan en kjole igen, men har ikke rigtig haft nogen grund til at gøre det. Det havde jeg sådan sådan set heller ikke rigtig nu, ikke andet end at kusine Sofia er kommet til verden for snart 2 år siden.
Men det er også grund nok !
Så med inspiration fra Laralil og et Burda mønster som jeg har lavet om på, har jeg fået syet denne her. Der er et par småfejl, en drillende knaphul og en halsbelægning med egen menning. Det jeg selvfølgelig har styr på til næste gang jeg syer sådan en kjole, for jeg bliver helt sikkert nød til at prøve at sy en igen!
Kjolen er syet i et lyserødt bomuldsstof med små pink prikker.
Knapperne er nogen jeg en gang for mange år siden har fundet i min Mormor´s knappebox. Så de er ægte retro!


10 kommentarer:

  1. Den er rigtig fin.
    Jeg har det som dig, har bare nogengange så meget lyst til at lave kjoler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak.
      Ja nogen gange må man simpelhen bare lave nogen rigtige pigeting :)

      Slet
  2. Hvor er den bare fin! Den er jeg da helt vild med. :)

    SvarSlet
  3. Hold nu op hvor er den cute!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have.
      Jeg synes også selv den blev mægtig sød.

      Slet
  4. Ih - hvor er den sød :-) Rigtig vintage moderne :-)

    SvarSlet
  5. Tak skal du have.
    Ja nyt i gammmelt look :)

    SvarSlet
  6. Åhhh hvor er den skøn!!
    Jeg må lærer at sy sådan nogle fine 50'er kjoler en dag både til mig selv og min kommende lillepige :)
    Knapperne er jo perfekte dertil! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Linette - Det´ Hyggeligt09 marts, 2013 10:35

      Tak.
      Ja du må da igang ved symakinen, det erfaktisk ikke så svært! Lillepigen vil da være så fin i sådan en 50´er sag :)

      Slet