søndag den 24. februar 2013

Perle-sjov

Efter at have siddet foran symaskinen det meste af lørdagen, synes jeg at tiden skulle bruges anderledes i dag.
Så efter en hurtig "morgentur" rundt i blogland på mobilen, fandt jeg hama perlerne frem.
Jeg blev inspireret af dette sjove indlæg hos Jeans finurligheder. Her er en fin DIY til de fine skåle.
Jeg har ofte ligget på de fine skåle som er lavet af perler og smeltet i ovnen, men det har irreteret mig lidt at man ikke rigtig havde noget rigtig mønster i dem. Og så var det lige at denne herlige ide dumpede lige ned til mig!
Da det jo snart er påske tænke jeg at jeg hellere måtte lave en kylling.
Perlepladen blev strøjet og kom i ovnen
Første forsøg blev ikke helt efter planen, jeg lagde perlepladen i en dyb tallerken men den var åbenbart ikke dyb nok, for skålen blev mere til et lille fad - et lille skævt fad... :)
1. forsøg

2. forsøg blev noget bedre...
Her lagde jeg den færdige perleplade på en skål og den virkede.


Hvis jeg havde tænkt mig lidt om, havde jeg lavet kyllingerne så de stod den anden vej. Men pyt, det er jo bare for sjov!
Tror jeg skal prøve igen en anden dag, men så vil jeg lægge perlepladen oven på en omvendt skål, så den kan smelte ud over den.


12 kommentarer:

  1. Selvom du ikke er helt tilfreds med den vej, som kyllingerne vender, så er den altså ret sød!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Børnene er nok også ligeglade så længe der kan ligge påskeæg i... :)

      Slet
  2. Sikke et herligt projekt! Den er blevet ret sød!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. det var rigtig hyggeligt at sidde at lave perler igen :)

      Slet
  3. Den er fin, og en god idé. Og vi lærer alle af vores fejl, så næste gang vender kyllingerne den rigtige vej :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo lige det, de gør :)

      Slet
  4. Den er blevet rigtig sød! Jeg har fået mod på at lave cirkusskåle til sønnemands 1 års fødselsdag, det kunne være en herlig detalje.
    Hyggeligt du kiggede forbi min blog og blev inspireret :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Super du har fået mod på at lave mere, det er også mægtig sjovt.
      Jeg glæder mig til at se fødselsdagsskålene :)

      Slet
  5. Wow! Hvor er den bare blevet flot :-)

    SvarSlet
  6. Superflot - og god idé. Den skal på min todo liste.

    SvarSlet