torsdag den 22. november 2012

Strikket babyvest

Efter at have set denne fine strikket babyvest på Farmorfabrikkens blog, blev jeg enig med mig selv om at den måtte jeg prøve at strikke.
Jeg er jo ikke den store strikker, men små overskuelige projekter, tør jeg godt kaste mig ud i.
 
Og til Januar kommer lille baby Zean til verden, så det var jo helt oplagt at strikke denne fine vest til ham i barselsgave.
 
Første gang jeg har strikket denne vest, men nok ikke sidste...
 

 
Vesten er strikket i  råhvid i DROPS Baby Merino.
Farven er bedst på det første billede.


 
 

10 kommentarer:

  1. Sød vest. Har selv lavet et par stykker til vores lille kusine. Modellen er så god til de søde små.

    SvarSlet
  2. Årh, hvor er den blevet sød! Og stort tillykke med familieforøgelsen :-) Kh, Mette

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin :)
    Må jeg spørge om noget, er nemlig i gang med den samme.
    Allerede i starten når man har slået masker op og skal til at strikke rib. Skal man så med første maske strikke en ret, og derefter en vrang. Eller skal man starte med først at tage en maske over på den tomme pind og så fra anden maske strikke den ret og så en vrang.
    Jeg spørger fordi, at når jeg ser strikkevideoer, så er det ofte at når de viser en strikketeknink, så tager de den første maske over på den tomme pind før de beynder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)

      Jeg starter med en ret og en vrang fra første maske.
      Ingen ustrikkede masker i min verden :)

      God fornøjelse med strikkeriet.

      Slet
  4. HEj Linette.
    Nu er jeg også i gang hehe. BAre irriterende at hver gang jeg fejler så skal jeg starte helt forfra fordi jeg ikke kan rette fejlen.
    Jeg har et aspørgsmål.
    Jeg er helt i begyndelsen, og har lige srikket en pind med 1 ret og 1 vrang. Hvordan forsætter jeg næste pind? Skal jeg sige 1 ret og 1 vrang igen eller 1 vrag og 1 ret. Altså ska man skifte eller ikke skifte.

    Og nøøøøj hvr er dine veste bare fine. Du er jo blevet prof til det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej !
      Super du er kommet i gang. Prof. ved jeg nu ikke om jeg vil kalde mig, men øvelse gør mester :)

      Du skal altid strikke ret over ret og vrang over vrang. Altså hvis du slutter med en vrang så skal du strate ed en vrang og det samme med ret.

      Slet
  5. Sammenlignet med mig er du i hvert fald rigtig god :)
    Jeg sluttede med en vrang da jeg havde strikket første pind. Det passer ikke?
    Tak, så starter jeg med en vrang nu igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det lyder helt rigtigt :)

      Slet
  6. Mange tak for hjælpen :)

    SvarSlet
  7. Hej igen :)
    Jeg er nået til knaphullerne og kan se der er en fejl i op skriften som flere andre også har kommenteret på men som Mette ikke har forstået :/
    Hun siger man skal strikke 10 pinde lige op fra retsiden, og så lave knaphuller i venstre forstykke, men når man ser resultatet så er knaphullerne i højre forstykke. Hun forklarer med at billederne er vist forskelligt skiftevis fra ret og vrangsiden. Men det stemmer ikke overens når hun i opskriften siger at man skal strikke 10 pinde lige op på RETSIDEN OG AT MAN ER I GANG MEN VENSTRE FORESTYKKE. Så sidder knaphullerne jo nederst i venstre side.
    Hvad gjorde du ved dette? :)) Vil så gerne fuldende mit projekt men kan ikke hitte ud af hvordan jeg løser dette eller forklarer det bedre en de to andre som har kommenteret på det derinde på bloggen.

    hhilsen Mini

    SvarSlet