torsdag den 18. oktober 2012

Vidunderet afprøvet!

Og den er intet mindre end fantastisk!
- Min nye symaskine.
Den syer som en drøm og jeg har siden tirsdag syet 2 ting til Sofia. Et par nemme projekter og ikke for store,, da jeg jo lige skal have "syet maskinen til" :)
Tirsdag aften gik mest med at sy den ene fine søm efter den anden, brodere og skrive bogstaver og sy et par små bukser, str. 2 år, med pyntesøm i siden.
Onsdag stod der arbejde og zumba på skemaet, så der ikke syet noget.
Men så i dag blev det også efterårsferie for mig, så nu havde jeg rigtig tid til at  prøve lidt forskelligt.
En tunika med stjerner i strygestof er det blevet til. (Jeg havde dog fuldstændig glemt at jeg havde sat stjerner på, så jeg fik ikke lige taget højde for dem, da jeg klippede af tunikaen, så den blev kortere end først tænkt. Derfor kom der en oplægningssøm lige midt i den ene stjerne... hmmm altså!

Tunikaen

Og bukserne


Næste projekt er klippet og ligger klar til at gå i gang med


Det´ Hyggeligt!



8 kommentarer:

  1. Du er bare så knald dygtig! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Randi.
      Hvis du lærer mig at fotogrferer, så lærer jeg dig at sy....!! :)

      Slet
  2. Hvor er de fine.. Jeg har også lavet nogle bukser med pyntesømme (Bare for at få prøvet sømmene på min nye maskine) og fordi det giver lidt på et par meget basic bukser. :o)

    Hvilke stof har du syet tunikaen i? er det også babyfløjl?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!

      Ja de der pyntesømme er altså super fine (og sjovt at lave)
      Tunikaen er også i babyfløjl med ærmer i rib.

      Slet
    2. Okay. :-) jeg har slet ikke tænkt på at bruge babyfløjl til det. Jeg troede det var for tykt til det. Det må vidst prøves :-)

      Slet
    3. Babyfløjl er ikke før tykt, men lidt mere stift i det indtil det er vasket nogen gange.
      Jeg syede meget i babyfløjl da mine drenge var små. Her holdt jeg mig dog til bukserne, haha... :)

      Slet
  3. Ja det`hyggeligt :)
    Du er sørme god til det. Godt der lige kom en lille ferie forbi så du kunne afprøve det nye vidunder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den ferie kom lige tilpas.
      Har allerede flere projekter på to do listen, så jeg bliver nok nød til at forlænge ferien en 4-5 uger... :)

      Slet